2010. január 13., szerda

Kyushu J7W2 Shindenkai (1:48 Hasegawa)





Külföldi tartózkodásom során sikerült betévedtem egy eléggé szép méretekkel és makettekkel elárasztott boltba. Mondanom sem kellett, hogy kénytelen voltam többször visszalátogatni és kisebb összeget otthagyni.
Korábban kezem közé került egy könyv „Japán szamurájok a II. Világháborúban” címmel, aminek egy részét el is olvastam. A repülős része érdekelt a könyvnek a legjobban, ezért mindjárt át is rágtam magam rajta, szépen, átgondolva, illetve megvizsgálva a kicsiny képeket, elemezve azokat.

A boltban rátaláltam egy repülőre 1/72-es méretarányban, mikor megláttam meg kell mondanom, hogy elérzékenyültem kicsit, történt ugyanis, hogy eme repülő történetét, kifejlesztési nehézségeit, berepülését nagyon sok dolog gátolta, borzasztóan sokat dolgoztak a gép első prototípus példányán, rengeteg időt és munkát öltek bele. Nehezen lehet elképzelni pár oldal elolvasása után, hogy milyen is lehetett egy olyan Japánban élni egy olyan időben amikor teljesen más értékek voltak fontosak mint pl. a jelenben.
Amikor megláttam a gépet, tudtam, hogy meg kell vennem, afféle megtiszteltetés lenne számomra, hogy eme remek gépet összerakhatom, azt a képet láthatom amit a tervezője Captain Masaoka Tsuruno 1944-ben megálmodott és végül meg is valósított. Az Ő és csapatának tiszteletére fogom a makettet megépíteni legjobb tudásomnak megfelelően. Ezek a gondolatok járták át agyamat és ekkor megláttam az 1/48-as méretű példányát is a gépnek, ekkor már tudtam, hogy cselekednem kell és meg kell, hogy vegyem és össze kell, hogy rakjam örök emléket állítván ezzel.
A gép érdekes konstrukcióval bír, ugyanis első ránézésre egy fordított gép. Nagyon nem tennék említést a gyártási adatokról, a sikerekről vagy sikertelenségekről, ezeket mindenki megtalálhatja Kurt Rieder könyvében, vagy az Interneten bóklászva.
Egy példány vár Amerikában a restaurálására.

A makett nagyon meglepett, ugyanis történt az, hogy az 1/72-es változatából a J7W1-azaz a légcsavaros változatát lehet megépíteni, míg az 1/48-as változatnál a J7W2-azaz a papíron megtervezett, sugárhajtóműves változat készíthető el látszólag. Belekukkantva nagyon meglepődtem ugyanis mindkét verzió megépíthető, és ezt még tetőzték azzal, hogy a gép a Luftwaffe színeiben és matricázásában is bevethető. Összesen négyféle változatban, két ország színében lehet elkészíteni. Én mindenképpen a Japán változatot választom, csak még nem tudom pontosan, hogy a megvalósított (2 példány), és háromszor berepült (összesen 45 perc) J7W1, vagy a J7W2-est építsem meg.
Az összeépített és készre festett változatot természetesen a blogon mindenképpen bemutatom, addig is vár még rám egyéb más összeépítendő gép.

Korabeli videó a teszrepülésekről:





Szereplése az Oh, my goddess-ben:

1:72 Oh, my goddess - Kyushu J7W "Shinden" (manga version)

J7W1 Shinden alternatív festéssel:




J7W2 Sindenkai alternatív festéssel:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése